luni, 19 noiembrie 2012

Facebook e o capcană



Acest mesaj este adresat tuturor celor care utilizează "FACEBOOK" sau doresc să-l utilizeze.
FACEBOOK este o CAPCANĂ !
Acest sistem nu a fost creat doar pentru PLĂCEEA DVS; numai cei naivi pot crede asta!
În spatele FACEBOOK se află o imensă afacere, pentru care materia primă o constituie chiar VIAŢA VOASTRĂ!
Mesajul care urmează este un avertisment referitor la FACEBOOK.
Este bine să fiţi în cunoştinţă de cauză.
FACEBOOK este cea mai mare reţea de "socializare" din lume, având peste 300 de milioane de utilizatori înregistraţi.
Peste tot se tinde ca FACEBOOK să fie utilizat conform legilor locale ale fiecărei ţări, or în realitate FACEBOOK este o societate californiană care funcţionează după legislaţia Californiei (diferită chiar şi de cea americană).
Aceasta înseamnă că tot ceea ce dvs plasaţi pe FACEBOOK va fi arhivat în mod LEGAL (în California) într-o bază de date enormă (fotografii, clipuri, conversaţii, discuţii, documente, texte etc.) şi păstrat acolo chiar dacă dvs le ştergeţi !
Sau credeţi că le-aţi şters!
Şi, încă o dată, procedând astfel FACEBOOK este în perfectă legalitate !
De altfel, toţi utilizatorii FACEBOOK şi-au dat acordul pentru ca datele lor personale să fie înregistrate, conservate şi utilizate în orice scop. Vă surprinde?
Şi dvs, înainte de a utiliza FACEBOOK vi s-a cerut un clic pe "accept condiţiile", şi ca de obicei nu le aţi citit cu atenţie...
Este ştiut că FACEBOOK este un site gratuit.
Vă veţi întreba: de unde ia FACEBOOK banii pe care îi consumă pentru remunerarea celor angajaţi sau a colaboratorilor, pentru plata brevetelor pe care le înregistrează etc.
Răspunsul este simplu: actualmente un număr foarte mare de firme/companii din toate ţările cumpără dreptul de a consulta arhivele FACEBOOK, de unde pot obţine date care îi interesează în vederea angajarii sau verificării angajaţilor.
Chiar şi serviciile secrete, de apărare sau poliţia apelează la această arhivă în cursul anchetelor pe care le întreprind.
Fiţi atenţi! Greşelile dvs de tinereţe nu trebuie să devină imposibil de şters!
Evitaţi orice fel de poze compromiţătoare (cu alcool, ţigari, droguri, fotografii tendenţioase, intime, vulgare etc.), insulte (căci acestea pot servi ca probe în justiţie), informaţii/date personale sau private, chiar în relaţiile cu prieteni apropiaţi...
"Prietenii de azi pot deveni duşmanii de mâine".
Şi toate acestea sunt valabile şi pentru documente ale prietenilor: mulţi adolescenţi pun pe FACEBOOK poze cu prieteni, de-ale prietenilor în ideea că aceştia nu vor fi deranjaţi, chiar dacă unii sunt minori şi ar avea nevoie de acordul părinţilor...
Cereţi totdeauna consimţământul persoanei a cărei poză o postaţi pe FACEBOOK.
Nimeni nu poate invoca necunoaşterea legii, nu puteţi spune în instanţă "nu am ştiut" !
În concluzie, folosiţi cum doriţi aceste informaţii.
Cel puţin sunteţi preveniţi !
De altfel, se poate pune şi întrebarea de principiu în legătură cu FACEBOOK:
La ce foloseşte o asemenea exhibare a vieţii private?
Aceiaşi situaţie este şi în cazul celorlalte reţele de socializare ca: Google +, Hi 5, My Space etc.
FACEŢI SĂ CIRCULE ACEST MESAJ!...
NU VĂ VA LUA DECÂT CÂTEVA MINUTE,
VEŢI FI MAI LINIŞTIT ŞI DVS, CIT ŞI CORESPONDENŢII DVS.
De fiecare data când trimiteţi un email la mai mult de 1 (un) destinatar, folosiţi modul/casuţa Bcc (Blind Carbon Copy).
Dcă nu aveţi căsuţă Bcc şi nu ştiţi să o deschideti, rugaţi pe cineva să vă ajute, merită.
Modul Bcc face ca lista destinatarilor SĂ NU APARĂ în conţinutul mesajului expediat.
Atunci când daţi un FORWARD (redirecţionare) pe un mesaj, dedicaţi doar câteva secunde pentru A ŞTERGE TOATE ADRESELE ce provin din emailul anterior.
TOATE emailuri de genul: "Salvaţi săraca fetiţă bolnavă de cancer?" etc... care vă cer să faceţi un FORWARD (redirecţionare) sunt O MINCIUNĂ!
Ştergeţi-le!
Atenţie: unele dintre ele sunt virusate sau conţin alte surprize nedorite.
Majoritatea sunt lansate de spameri ca să pescuiască liste întregi de emailuri pentru ca ulterior să le trimita spamuri.
NICI O COMPANIE nu donează/plăteşte bani pentru redirecţionarea acestor mesaje.