duminică, 8 februarie 2015

Modelul meu de cariera


Modelul meu de cariera este profesoara mea de istorie din liceu, domnisoara Stephanie Wirth.
S-a nascut in Germania, a facut facultatea de istorie apoi a profesat tot acolo cativa ani. In 2010 a ales sa vina in Romania pentru a preda la Sectia Speciala a Colegiului German Goethe din Bucuresti, unde i-am fost eleva timp de doi ani, in clasele a unsprezecea si a doisprezecea.
Ceea ce am remarcat din prima zi la aceasta femeie a fost energia, entuziasmul si placerea cu care isi face meseria. Obisnuia sa puna mult suflet in explicatii, pregatea materiale si imagini interesante, iar atitudinea sincer interesata de materie si de progresul nostru in intelegerea ei ne incuraja participarea la ora.
Intr-o zi, discutand cu ea, mi-a mentionat ca isi iubeste meseria. La intrebarea cum s-a hotarat ca acesta va fi drumul ei in viata mi-a raspuns ca a stiut din totdeauna ca vrea sa predea istoria. Acesta este exact lucrul pe care il iubesc la aceasta persoana, faptul ca merge pe drumul sau fara ezitare, cu pasiune si dedicare.
Este un model personal de cariera in primul rand fiindca pare sa posede exact ceea ce imi doresc la randul meu, anume o viziune asupra unei meserii folositoare si interesante.
In al doilea rand, Stephanie Wirth este o persoana demna de incredere, care isi face datoria cu meticulozitate. Felul ei de a vorbi este scurt si la obiect. Are de asemenea o fire sociabila – iubeste activitatile extrascolare si excursiile pe care le organizeaza cu elevii ei. Acest fel de a fi este un alt punct pe care as fi dornica sa-l ating, deoarece felul meu de a relationa, in loc sa fie direct si sincer, este mai degraba intortocheat si nu se indreapta spre nimic.
De asemenea, fosta mea profesoara are ocazia de a calatori mult in cadrul carierei pe care si-a ales-o. In afara de vizita de trei ani in Romania planuieste sa profeseze si la o scoala din Turcia care este, precum Colegiul German Geothe din Bucuresti, in parteneriat cu Serviciul German de Schimb Academic (Deutscher Akademischer Austausch Dienst). In cadrul viitoarei mele cariere as vrea de asemenea sa am ocazia de a cunoaste culturi si tari diferite, pentru ca este o ocazie extraordinara pentru orice om de a-si imbogati caracterul.
Nu in ultimul rand, cred ca meseria de profesor de liceu este foarte epuizanta pentru oricine mai putin motivat decat cineva precum Stephanie Wirth, motiv pentru care o respect pe aceasta profund. As fi foarte fericita daca prin meseria mea as avea ocazia de a influenta atat de substantial viata si cultura altor oameni, avand si puterea de a face acest lucru intr-o maniera pozitiva.
Modelul meu de cariera este asadar o persoana dinamica, activa, interesata de culturi si expeiente noi, care are un bagaj informational pe care merita sa il transmita si altora si o dedicare si pasiune sincera care ii incurajeaza pe ceilalti sa arunce o privire in domeniul in care profeseaza si sa culeaga informatii folositoare pentru ei pe viitor.
De exemplu eu, la istorie, in clasele a unsprezecea si a doisprezecea am invatat, pe langa date si fapte, si detalii precum situatia oamenilor in timpul Revolutiei Industriale sau portetul lui Napoleon Bonaparte pe baza documentelor care ii ilustreaza intr-un fel sau altul personalitatea, lucruri utile pentru o mai buna intelegere a lumii in general, nu numai in trecut dar si in prezent.
Istoria, ca si alte domenii, are elemente valabile in orice timp, pretioase pentru oameni nu numai pentru a intelege ceea ce s-a intamplat, dar si ceea ce ar putea sa se intample. As vrea ca in cadrul carierei mele sa pot prinde elementele folositoare oricand oamenilor si sa le prezint in asa fel incat chiar si cei neinteresati de subiect in sine sa poata ramane cu o idee care le va folosi.

Sorescu Silvia,
studenta